
»

| »

| »

| »

| »

| »

| »

| »

| »

| »

| »

| »

|
Spolufinancováno:


Jihomoravským krajem

statutárním městem Brnem

obcí Kohoutovice
Naši podporovatelé:


 CCB, spol. s r.o.




a další...
|
|
|


|
Domov VELETA

Provoz domova pro osoby se zdravotním postižením je zajišťován od 1.1. 2008 v bezbariérové dvoupodlažní budově s velkou zahradou a terasou. Budova je umístěna v blízkosti zastávky MHD.
Druh služby
Domov pro osoby se zdravotním postižením (malokapacitní pobytové zařízení)
Forma služby:
Pobytová
Cílová skupina
Domov pro osoby se zdravotním postižením je určen pro občany se zdravotním (zejména kombinovaným) postižením od 19-ti let. Horní věková hranice není stanovena. Klienti jsou zpravidla z Brna a okolí, na základě individuálního zvážení je však možné přijmout i klienta z jiné oblasti.
Osoby, kterým nemůžeme službu poskytnout
- osoby, jejichž zdravotní stav vyžaduje stálou zdravotnickou péči či dohled
- osoby s agresivními projevy v chování
- osoby drogově a alkoholově závislé
- osoby s psychickým onemocněním v nekompenzovaném stavu, při němž mohou ohrozit sebe nebo druhé
- osoby s psychickým onemocněním znemožňujícím jejich soužití v kolektivu
- osoby, které mají infekční nebo parazitární onemocnění
Poslání služby
Domov pro osoby se zdravotním postižením v Brně-Kohoutovicích nabízí dospělým občanům se zdravotním postižením zejména z Brna a okolí potřebnou péči a podporu v prostředí podobném domácímu, s důrazem na udržení a rozvoj stávajících sociálních vazeb a aktivit.
Základní cíl
Základním cílem naší služby je poskytovat osobám se zdravotním postižením potřebnou péči a podporu odpovídající jejich individuálním potřebám, zlepšit nebo alespoň udržet kvalitu jejich života, redukovat bariéry způsobující sociální izolaci a klienty v rámci jejich možností aktivizovat a podporovat v seberealizaci.
Principy poskytování služeb
Pracovníci se při práci s klienty řídí těmito obecnými principy:
- dodržování práv uživatelů,
- respektování volby uživatelů,
- individualizace podpory nebo péče,
- zaměření na celek,
- flexibilita
Příklady nabídky v jednotlivých oblastech potřeb
Způsob, intenzita a frekvence pomoci a podpory jsou klientům poskytovány s ohledem na jejich individuální potřeby, schopnosti a dovednosti, přičemž je však současně kladen důraz zejména na udržení a rozvoj maximálně možné míry soběstačnosti a samostatnosti, na udržení a další prohlubování stávajících vědomostí, dovedností, schopností a zájmů.
HYGIENA (denní, ranní a večerní hygiena, mytí a koupání, fyziologické potřeby)
Klient má možnost provést úkony hygieny s podporou a dohledem.
- Mytí rukou a obličeje, čištění zubů, oholení se, česání, mytí a další péče o vlasy, ostříhání nehtů, nasazení brýlí či kontaktních čoček a péče o ně, čištění uší, nasazení naslouchadla a péče o něj
- Mytí, sprchování celého těla, ošetření pokožky po koupeli
- Použití WC, toaletního křesla, výměna inkontinenčních a obdobných pomůcek
OBLÉKÁNÍ
Klient má možnost s podporou či dohledem nadále udržovat svůj styl v oblékání a úpravě vzhledu.
- Volba vhodného oblečení a doplňků, obuvi, líčení, parfému, celkové úpravy vzhledu
- Oblékání a svlékání jednotlivých částí oblečení, obuvi a doplňků
-
SAMOSTATNÝ POHYB (změna polohy, manipulace s předměty, pohyb v prostoru zařízení i mimo něj)
Klient má informace o postupech a pomůckách a má potřebné pomůcky k dispozici, má možnost samostatného pohybu s fyzickou či slovní podporou či dohledem, má možnost rozhodovat o umístění a manipulaci s předměty denní potřeby.
- Vstání, sednutí si a ulehání, změna polohy na lůžku, podání věcí ze stolku, použití polohovacích a fixačních pomůcek, přesun na vozík
- Přemisťování předmětů denní potřeby
- Pohyb ve vlastním prostoru (otevření a zavření dveří, manipulace s klíčem, zvládání bariér…)
- Pohyb mimo zařízení
STRAVOVÁNÍ
Klient má možnost volby množství jídla a způsobu jeho konzumace s podporou či dohledem. Má informace o tom, jak jídlo upravit, jaké pomůcky mohou usnadnit konzumaci jídla a pití a má je k dispozici.
- Volba množství jídla, rozhodování o jeho spotřebě či zlikvidování
- Příprava či ohřívání stravy, nápojů a jejich servírování
- Najedení se, napití se, porcování stravy
- Volba druhu potravin, způsobu zajištění a uchování potravin
PÉČE O DOMÁCNOST (vytvoření vlastního prostoru, úklid a údržba vlastního prostoru, péče o oblečení a obuv, udržování tepelného komfortu, obsluha spotřebičů)
Klient má možnost pečovat o svůj prostor a o své věci samostatně nebo s podporou, rozhoduje o tom jak o něj/ně pečovat. Má možnost trávit život v prostorách přiměřených věku s doplňky kterými se obklopí, má možnost manipulovat se svými věcmi, má možnost rozhodovat o úklidu vlastního prostoru, o péči o oblečení a obuv, o teplotě ve vlastním prostoru, o obsluze spotřebičů.
- Mít vlastní prostor a přizpůsobit si jej své osobnosti, obklopit se doplňky
- Běžné udržování pořádku, zametení a vytření podlah, setření prachu, úklid ve skříních, péče o květiny
- Stlaní a převlékání lůžkovin
- Přepírání drobného prádla, žehlení, drobné opravy prádla, čištění bot
- Větrání, obsluha radiátorů
- Obsluha pračky, rychlovarné konvice, mikrovlnné trouby…
KONTAKT SE SPOLEČENSKÝM PROSTŘEDÍM (komunikace, společenské kontakty, orientace, využívání veřejných služeb)
Klient má možnost podpory v rozvoji řeči, mluveného projevu a motorických schopností pro nácvik psaní. Má informace, možnosti a podporu v udržování vztahů s rodinou, partnery a blízkými. Má podporu při orientaci, informace a nabídku pomůcek pro usnadnění orientace. Má možnost a podporu využívat veřejné služby a má o nich informace.
- Dostatečná slovní zásoba či alternativní dovednost pro vyjádření potřeb a navázání kontaktu
- Uskutečnění kontaktů s rodinou, blízkými a přáteli, navazování a udržování partnerských vztahů, a to ve vlastním prostoru nebo v jiných prostorách zařízení a mít při tom soukromí
- Orientace v čase (hodiny, dny, měsíce, roční období…), prostorách zařízení (vlastní prostor, odpočinková místnost, jídelna, WC…), prostorách mimo stacionář (terasa, zahrada, ulice, obchod…), v osobách (blízcí, pracovníci, lékaři…)
- Nakupování, využívání pošty, banky, návštěva úřadů, knihovny, čistírny, restaurace, kina, divadla, bazénu…
- Přeprava běžnými dopravními prostředky
SEBEREALIZACE (vzdělávání, pracovní a jiné uplatnění, oblíbené činnosti)
Klient má informace o možnostech vzdělávání, pracovního uplatnění a o subjektech pomáhajících s volbou pracovního uplatnění. Má možnost realizovat své zájmy a využít pomůcky či pomoc k jejich realizaci. Je respektován ve svých rozhodnutích účastnit či neúčastnit se skupinových činností.
- Navštěvování vzdělávacích zařízení, kurzů, podpora při zvládání nároků na vzdělávání
- Volba a hledání pracovního nebo obdobného uplatnění, příprava na pracovní uplatnění
- Oblíbené činnosti - např. čtení, poslech hudby, sledování TV, používání internetu, sportovní aktivity, ruční práce, výtvarné činnosti, sběratelství, péče o zvířata…
PÉČE O ZDRAVÍ A BEZPEČÍ (zajištění bezpečí, zdraví, zdravá výživa)
Klient má možnost přivolat pomoc, má informace o tom jak omezit rizika zranění či onemocnění, má informace o postupech drobného ošetření, o dodržování léčebného režimu, k rozhodnutí navštívit lékaře, o zdravé výživě. Má možnost pravidelně cvičit a rozvíjet své pohybové dovednosti.
- Přivolání pomoci (signalizační zařízení, mobil)…, prevence a pomůcky omezující rizika pádu a onemocnění, rozpoznání zhoršujícího se zdravotního stavu
- Použití leukoplasti, obvazu, dezinfekce…
- Návštěva lékaře, dodržování léčebného režimu, zajištění a užívání předepsaných léků, rehabilitace, pitný režim, dodržování diety
- Pravidelné cvičení, polohování…
- Znalost zásad zdravé výživy
UPLATŇOVÁNÍ PRÁV A OPRÁVNĚNÝCH ZÁJMŮ A OBSTARÁVÁNÍ OSOBNÍCH ZÁLEŽITOSTÍ (finanční a majetková oblast, osobní doklady, účast na veřejném životě, ochrana práv)
Klient má informace a podporu v oblastech hospodaření s finančními prostředky, řešení dluhů, uzavírání smluv, nakládání se svým majetkem, žádostí o přiznání dávek a výhod, osobních dokladů a volebního práva. Má informace o možné formě a rizicích zneužívání a způsobu, jak se mu bránit.
- Rozvržení příjmů tak aby byly pokryty všechny platby, provádění úhrad spojených s bydlením, vlastnictvím nemovitosti, užíváním telefonu…
- Jednání s věřiteli, soudy, exekutory, minimalizace rizik plynoucích z dluhů
- Uzavírání smlouvy o nájmu, kupní smlouvy...
- Převádění či darování majetku, pronájem nemovitosti…
- Uplatnění nároku na dávky, výhody, příspěvky, uplatnění práva na hmotné zabezpečení ve stáří, invaliditě…
- Zajištění platných osobních dokladů - např. občanský průkaz, pas, rodný list, kartička pojišťovny…
- Uplatnění volebního a petičního práva
- Ochrana práv v oblasti občanských vztahů a vztahů v denním stacionáři, uplatňování pomoci ombucmana, znalost kontaktů na pomáhající subjekty v případě ohrožení zneužitím nebo domácím násilím.
Kapacita
Kapacita Domova pro osoby se zdravotním postižením je 15 lůžek.
Doba poskytování služby
Nonstop
Adresa stacionáře:
Libušina tř. 13, Brno, 623 00
Kontakty a informace
Podrobnější informace zájemcům o službu podá vedoucí sociální služby -
tel. 777 794 510, e-mail: matejovova  sdruzeniveleta.cz
Ke stažení:
 
* Pro zvětšení klikněte na obrázek.
Interiér domova pro osoby se ZP
       
* Pro zvětšení klikněte na obrázek.
|

|
|
|